DOLAR
46,6255
EURO
53,1127
ALTIN
6.130,13
BIST
14.274,02
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İzmir
Açık
36°C
İzmir
36°C
Açık
Pazar Açık
35°C
Pazartesi Açık
36°C
Salı Parçalı Bulutlu
34°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
33°C

Suya yüzde 15-35 oranında zam

Suya yüzde 15-35 oranında zam
17.04.2025 14:36
A+
A-

İzmir’de su tarifelerine yüzde 15 ile 35 oranında zam yapıldı. Yeni tarifeler Mayıs ayından itibaren geçerli olacak.

İZSU Genel Müdürlüğü’nün Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı’nda su ve atık su tarifelerini su tasarrufunu da özendirecek şekilde yeniden düzenlendi. Başta elektriğe yapılan yüzde 25’lik zam olmak üzere artan maliyet artışları ve kuraklık sonucu azalan su kaynaklarını korumak amacıyla su tarifelerinin yeniden düzenlendiği belirtildi.

İZSU abonelerini kapsayan yeni tarifede tüketilen ilk 4 metreküplük birimin fiyatı yine değişmezken yüzde 21’lik kesimi oluşturan aboneler ikinci kademeye göre yüzde 55 indirimli su kullanacak.  Her ay 300 milyon TL’lik bir tutar İzmirlilerin cebinde kalacak. 2. kademe olarak tanımlanan 10 metreküpe kadar su tüketimine ise yüzde 15 fiyat artışı yapıldı.

Yeni tarifeye göre 11-20 metreküp arası kullanımı kapsayan 3. Kademeye kullanım oranına göre yüzde 25, en üst gruptaki 21 metreküp ve üzerindeki tüketimlerin dâhil olduğu 4.  kademeye ise yine kullanım oranına göre yüzde 35’lik artış yapıldı.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.