DOLAR
46,6255
EURO
53,1127
ALTIN
6.130,13
BIST
14.274,02
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İzmir
Açık
36°C
İzmir
36°C
Açık
Pazar Açık
35°C
Pazartesi Açık
36°C
Salı Parçalı Bulutlu
35°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
33°C

AK Partili Kaya, Büyükşehir kadrosunu açıkladı: 34 bin çalışan 5,3 milyar maaş gideri!

AK Partili Kaya, Büyükşehir kadrosunu açıkladı: 34 bin çalışan 5,3 milyar maaş gideri!
28.06.2026 12:29
A+
A-

AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, İzmir Büyükşehir Belediyesi’ndeki finansal ve idari durumla ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu. Belediyenin popülist bir yönetim anlayışıyla ağır bir mali kriz içerisine sürüklendiğini belirten Kaya, kent kaynaklarının hizmet yerine kontrolsüz personel alımlarına harcandığını iddia etti.

“Aylık Personel Gideri 5 Milyar TL’yi Aştı”

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin güncel istihdam ve bütçe verilerini paylaşan Kaya, belediyede sadece büyükşehir bünyesinde 34 bin 75 çalışanın bulunduğunu açıkladı. Bu personelin 2025 yılı itibarıyla aylık giderinin 5 milyar 330 milyon TL’ye ulaştığını belirterek mali yükün vahametine dikkat çekti.

Mevcut ve Önceki Yönetime Eleştiri

Kaya, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay’ın “Şartlar uygun olmadığı halde personel almak, istemediğimiz harcamaları yapmak zorunda kalıyoruz” şeklindeki ifadelerini hatırlatarak, bu durumun büyük bir yönetim krizinin açık bir itirafı olduğunu savundu. Bir önceki yerel yönetimin de ihtiyaç olmadığı halde binlerce yeni işçi aldığını açıkça söylediğini belirten Kaya, şu ifadeleri kullandı:

“Ankara’dan gönderilen milyarlarca liralık kaynak; hizmete, altyapıya, ulaşıma ve kentsel dönüşüme ayrılması gerekirken, parti içi hesaplaşmaların, kongre dengelerinin ve gruplaşmaların baskısıyla yapılan kontrolsüz personel alımları ve savurgan harcamalarla tüketiliyor.”

“Bankamatik Personelini Kabul Etmemiz Mümkün Değil”

Emeğiyle çalışan ve işini hakkıyla yapan tüm belediye personelinin başlarının üstünde yeri olduğunu vurgulayan AK Parti İzmir Milletvekili, “Siyasi hesaplarla, farklı şehirlerden taşınarak oluşturulan siyasi kadroları, ahbap-dost ilişkilerini ve bankamatik personellerini kabul etmemiz mümkün değildir” dedi. Yaklaşan parti kongreleri öncesinde benzer istihdam hamlelerinin tekrarlanmasından endişe duyduklarını dile getirdi.

“İzmir’in Gelir Üretme Sorunu Yok”

İzmir’in kaynak sıkıntısı yaşamadığının altını çizen Mahmut Atilla Kaya, hem yerel yönetimlere her yıl 130 milyar TL’lik bir kaynak ayrıldığını hem de şehrin kendi ekonomik gücüyle ciddi bir gelir ürettiğini belirtti. Kaya, açıklamasını “Sorun kaynağın olmaması değil, sorumlu kaynağın doğru yönetilmemesidir” sözleriyle tamamladı.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.