DOLAR
46,6255
EURO
53,1127
ALTIN
6.130,13
BIST
14.274,02
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İzmir
Az Bulutlu
36°C
İzmir
36°C
Az Bulutlu
Cumartesi Açık
36°C
Pazar Açık
35°C
Pazartesi Açık
36°C
Salı Parçalı Bulutlu
34°C

Tugay Muğla’da konuştu “İklim bozuldukça insan sağlığı da bozuluyor”

Tugay Muğla’da konuştu “İklim bozuldukça insan sağlığı da bozuluyor”
28.02.2025 19:31
A+
A-

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı ve Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği Başkanı Dr. Cemil Tugay, Muğla Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği tarafından Muğla Türkan Saylan Çağdaş Yaşam Merkezi’nde düzenlenen Enerji Verimliliği Çalıştayı’nda açılış konuşması yaptı. Doğal zenginliklerin tehdit altında olduğunu vurgulayan Başkan Tugay, “Bugün hepimizin idrak etmesi gereken konu; adım adım dünyanın doğal dengesini bozan iklim sorunudur. Sağlıklı kentler için çalışıyoruz. Sağlıklı kent, sağlıklı bir doğal çevre ve sürdürülebilir yaşam şartlarına sahip olan kenttir ancak iklim krizi nedeniyle maalesef tehdit altında” dedi.

“İnsan sağlığı da bozuluyor”

Kuraklık, tarımda rekolte düşüklüğü gibi sorunlara değinen Başkan Tugay, sözlerine şöyle devam etti: “Gizli ve sinsi şekilde insanların sağlığı ile ilgili artan ciddi sorunlar var. İklim bozuldukça insan sağlığı da bozuluyor. Mücadele etmemiz gereken en önemli sorun iklim kriziyse, krizin kaynağı ve yapılacaklar konusunda karar alma yetkisine sahip kurumların planlarının, yol haritalarının olması gerekiyor” diye konuştu.

“Örnek ve önder olmak bizim sorunluluğumuz”

Yapılan toplantıların en önemli amacının yerel yönetimleri ortak akılda buluşturmak olduğunu kaydeden Başkan Tugay, Türkiye’nin karbon emisyonunu düşürme konusunda dünyaya örnek ve önder olabileceğini belirtti. Tugay, “Hele ki Atatürk gibi bir liderin kurduğu Cumhuriyet’in mirasçılarıysak bunu çok daha kolay benimsemeliyiz. Türkiye’nin bu konudaki özgüveninin artmasını yürekten diliyorum” dedi.

“Yenilenebilir enerji yatırımlarımızı artırmamız gerektiği çok açık”

Toplam sera gazı emisyonlarında en büyük payın yüzde 70-71 oranında enerji kaynaklı emisyonlar olduğunu hatırlatan Başkan Tugay, “Türkiye’de üretilen enerji hala çok yüksek oranda fosil yakıtlara bağlı. Hepimizin enerji konusuna daha alıcı gözle bakması lazım. Yenilenebilir enerji yatırımlarımızı artırmamız gerektiği çok açık” diye belirtti.

“Enerjiyi verimli kullanmak da önemli”

Enerjiyi verimli kullanmanın önemine de değinen Başkan Tugay, “Gereksiz enerji tüketiminden kaçınmamız önemli. Günlük yaşamımızda bazı değişikler yapabiliriz. Kamu binalarında, konutlarda, sanayide, ulaşımda ve hayatın her yerinde enerji verimliliğine dair yapabileceğimiz şeyler var” dedi.

“Şehirlerin enerji master planları olmalı”

Enerji konusunda şehirlerin master planlarının olması gerektiğinin altını çizen Başkan Tugay, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ne yaşayacağını bilen, bunun için önceden önlemini alan şehirler olmalıyız. Ülkemizi ve dünyayı su krizi, gıda krizi ve enerji krizi bekliyor. Bunlardan kaçınmak kısa vadede imkansız ama bir an önce karbon emisyonumuzu düşük seviyelere getirirsek ve mümkünse karbon nötr şehirler olursak 50 yıl sonra dünyada iklim krizinin olumsuz etkileri durur, dünya gerçekte sahip olduğu o cennet haline tekrar döner. Enerji en kolay yönetebileceğimiz konu. Merkezi hükümeti de bu konuda daha aktif olmaya davet ediyoruz. Hep beraber kendimize yol haritaları oluşturup bunları uygulamakta cesur olalım. Cesarete sahip olanlar, dünyanın kaderini değiştirecek. Sizleri cesur olmaya davet ediyorum.”

 Yuvarlak masa çalışmaları

Çalıştayda ayrıca yuvarlak masa çalışmaları da yapıldı. Çalışma gruplarının konu başlıkları Sağlık Tesislerinde Enerji Verimliliği, Enerji Yoksulluğu, İklim Dostu ve Enerji Verimli Arazi Kullanım Planlaması, Yenilenebilir Enerjiye Adil Erişim, Enerji Pozitif Binalar ve Mahalleler, Enerji Verimliliği Program ve Politikaları, Dijital Enerji Yönetimi, Enerjide Yeniden Belediyeleştirme ve Yerelleştirme, Belediye Bina ve Altyapı Tesislerinde Enerji Verimliliği ve Sürdürülebilir Ulaşımda Enerji Verimliliği oldu.

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.