
İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası’nın, Martı TAG uygulamasının faaliyetlerine yönelik yaptığı başvuru kapsamında görülen davada mahkeme kararını verdi. 14. Asliye Ticaret Mahkemesi’nde görülen davada, Martı TAG uygulamalarının kapatılmasına hükmedildi.
Uzun süredir uygulamanın “korsan taşımacılığı teşvik ettiği” gerekçesiyle hukuki mücadele yürüttüklerini belirten İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Erkan Özkan, mahkeme kararını değerlendirdi.
Kararın, yasal mevzuata uygun şekilde faaliyet gösteren şoför esnafının haklarının korunması açısından önemli olduğunu ifade eden Özkan, şunları kaydetti:
“Bu sistem ne vergiye tabidir, ne sigortaya, ne de ruhsata. Tamamen denetimsiz, kontrolsüz ve yasa dışı bir faaliyettir. Ülkenin dört bir yanında gece gündüz direksiyon sallayan, vergisini ödeyen, sigortasını yatıran ve ruhsatlı şekilde hizmet veren şoför esnafımızın hakkını, emeğini ve geleceğini savunmak için mücadele ediyoruz. Haklı olduğumuz davayı kazandığımız için mutluyuz.”
Özkan, odanın temel amacının yasal yükümlülüklerini yerine getirerek hizmet veren esnafın haklarını korumak olduğunu vurgulayarak, sektörde haksız rekabete yol açtığı değerlendirilen uygulamalara karşı mücadelelerini sürdüreceklerini söyledi.