
Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen balıklandırma faaliyetlerinde İzmir, Türkiye’nin iç su kaynaklarını besleyen ana üs haline geldi. Seferihisar ilçesinde yer alan Ürkmez Su Ürünleri Üretim İstasyonu, gerçekleştirdiği kitlesel sazan balığı üretimiyle ülkenin dört bir yanındaki göl ve göletlere adeta hayat veriyor.
İzmir İl Tarım ve Orman Müdürü Kahraman Akdoğan, Ürkmez Su Ürünleri Üretim İstasyonu’nu ziyaret ederek yürütülen sazan balığı sağım ve üretim çalışmalarını yerinde inceledi. Uzman ekiplerden sağım ve döllenme süreçlerine ilişkin detaylı bilgi alan Akdoğan, tesisin Türkiye su ekosistemi için taşıdığı kritik öneme dikkat çekti.
İncelemelerin ardından açıklamalarda bulunan İl Müdürü Kahraman Akdoğan, su ürünleri kaynaklarının sürdürülebilirliğinin sağlanması ve doğal balık popülasyonlarının desteklenmesi açısından bu faaliyetlerin büyük bir misyon üstlendiğini belirterek şunları söyledi:
“Burada modern yöntemlerle ürettiğimiz yavru balıklar, yalnızca İzmir’in değil, ülkemizin iç su kaynaklarının zenginleşmesine katkı sağlıyor. Doğal ekosistemi korumak ve gelecek nesillere daha güçlü su ekosistemleri bırakabilmek adına üretim hacmimizi ve dağıtım ağımızı kararlılıkla büyütüyoruz.”

Ürkmez Su Ürünleri Üretim İstasyonu’nda titizlikle yürütülen çalışmalar meyvelerini vermeye devam ediyor. İstasyonda üretilen balıklardan yalnızca 2025 yılında 5 milyon adet sazan yavrusu, başta İzmir ve çevre iller olmak üzere Türkiye genelindeki yaklaşık 100 göl ve gölete bırakıldı.
İzmir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından başarıyla yürütülen bu geniş ölçekli balıklandırma operasyonu, iç su kaynaklarındaki balık varlığının korunmasının yanı sıra bölge halkının sportif ve ticari balıkçılık faaliyetlerine de doğrudan katkı sunuyor. Doğal su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımını destekleyen bu üretim modeliyle, Türkiye’nin mavi derinlikleri İzmir’den yükselen bu üretim gücüyle güvence altına alınıyor.