DOLAR
46,4792
EURO
52,9698
ALTIN
6.160,29
BIST
14.578,03
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İzmir
Açık
33°C
İzmir
33°C
Açık
Çarşamba Açık
32°C
Perşembe Açık
33°C
Cuma Parçalı Bulutlu
35°C
Cumartesi Az Bulutlu
35°C

İZBAN’da yaz ayarı: Kapılar artık ihtiyaç halinde açılacak

İZBAN’da yaz ayarı: Kapılar artık ihtiyaç halinde açılacak
23.06.2026 13:53
A+
A-

İzmir’de toplu ulaşımın önemli unsurlarından biri olan İZBAN’da, yaz döneminde enerji verimliliğini artırmayı hedefleyen yeni uygulama 1 Temmuz’da başlayacak. Pandemi sürecinde sağlık tedbirleri kapsamında tüm kapıların otomatik açılması şeklinde uygulanan sistem sona ererken, trenlerde yeniden yolcu kontrollü kapı kullanımına geçilecek.

Yeni uygulamayla birlikte trenler istasyonlara ulaştığında tüm kapılar otomatik olarak açılmayacak. Yolcular, inmek veya binmek istedikleri kapıların üzerindeki butona basarak kapıyı açabilecek. Böylece kullanılmayan kapıların gereksiz yere açılması önlenirken, özellikle yaz aylarında klimalı vagonlardaki serin havanın korunması amaçlanıyor.

Serin hava dışarı kaçmayacak

İZBAN yetkilileri, mevcut sistemde her durakta tüm kapıların açılması nedeniyle vagon içindeki serin havanın hızla dışarı çıktığını, bunun da klima sistemlerinin daha fazla çalışmasına yol açtığını belirtiyor. Yeni uygulamayla sadece kullanılan kapıların açılması sayesinde enerji tüketiminin azaltılması ve iklimlendirme sistemlerinin daha verimli çalışması hedefleniyor.

Avrupa’daki birçok raylı sistemde kullanılan uygulamanın, enerji tasarrufunun yanı sıra karbon salımının azaltılmasına da katkı sağlaması bekleniyor.

Yolcular butonla kapıyı açacak

1 Temmuz’dan itibaren uygulanacak sistemde, tren durmadan önce kapı üzerindeki butonlarda kırmızı ışık yanacak. Güvenli iniş ve biniş için gerekli koşullar oluştuğunda ışık yeşile dönecek ve yolcular butona dokunarak kapıyı açabilecek.

İZBAN’da başlayacak yeni dönem öncesinde istasyonlarda ve trenlerde yolcuların bilgilendirilmesi amacıyla duyuru ve anonslar yapılacak. Uygulamanın, yaz boyunca hem yolculuk konforuna hem de enerji tasarrufuna katkı sağlaması bekleniyor.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.