
Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ), Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) tercih ve tanıtım dönemine yönelik başlattığı “Geleceğin Meslekleri” teması kapsamında düzenlenen Bilim Kafe Sohbetleri’nde alternatif enerji sektöründeki eğitim ve istihdam olanaklarını ele aldı.
DEÜ Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü tarafından gerçekleştirilen etkinlikte, yenilenebilir enerji alanındaki dönüşüm, sektörün ihtiyaç duyduğu insan kaynağı ve geleceğin kariyer fırsatları değerlendirildi.
Programın konuşmacıları arasında DEÜ Bergama Meslek Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Muharrem Kemal Özfırat ile Enerjisa Üretim Rüzgâr ve Güneş İşletme ve Bakım Lideri Nihat Arı yer aldı. Söyleşide Türkiye’nin alternatif enerji potansiyeli, yenilenebilir enerji teknolojilerindeki gelişmeler, yeşil dönüşüm süreci ve sektörde ihtiyaç duyulan yetkinlikler hakkında bilgi verildi.
Katılımcılar, enerji sektörünün mevcut durumu ve geleceğine ilişkin sorularını uzmanlara yöneltme fırsatı bulurken, alternatif enerji alanında eğitim gören öğrenciler için staj, uygulamalı eğitim ve istihdam imkanları da değerlendirildi.
Etkinlikte, DEÜ Bergama Meslek Yüksekokulu bünyesinde açılan Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi Programı da tanıtıldı. Enerji sektörünün ihtiyaç duyduğu teknik personelin yetiştirilmesi amacıyla açılan programın, 2025-2026 akademik yılında ilk öğrencilerini kabul etmeye başladığı belirtildi.
Program kapsamında öğrencilere rüzgâr, güneş, jeotermal ve enerji dönüşüm teknolojileri alanlarında uygulamalı eğitim verilirken, sektör deneyimi kazanmalarına yönelik imkanlar da sunuluyor. Üniversite ile sektör temsilcileri arasında kurulan iş birlikleri sayesinde öğrencilerin işletmelerde mesleki eğitim alması, staj yapması ve mezuniyet sonrasında istihdam olanaklarına erişmesi hedefleniyor.
Türkiye’nin önemli yenilenebilir enerji merkezlerinden biri olarak gösterilen Bergama ve çevresinde faaliyet gösteren program, öğrencileri doğrudan saha uygulamalarıyla buluşturuyor. Bölgedeki rüzgâr ve güneş enerjisi yatırımlarının artmasıyla birlikte mezunlar için yeni kariyer fırsatlarının oluştuğu ifade edildi.
Öte yandan, DEÜ Bergama Meslek Yüksekokulu’nda açılan Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi Programı’nın, geçtiğimiz yıl aynı alandaki programlar arasında en yüksek puanla öğrenci alan program olduğu belirtildi.
Rektör Yılmaz: Öğrencileri iş hayatına hazırlamayı hedefliyoruz
Programın kapanışında konuşan DEÜ Rektörü Prof. Dr. Bayram Yılmaz, üniversite-sektör iş birliğinin yükseköğretimde giderek daha fazla önem kazandığını söyledi.
Yılmaz, değişen iş gücü ihtiyaçlarının yakından takip edildiğini belirterek, uygulamalı eğitim imkânları sunan ve istihdam potansiyeli yüksek alanlara yönelik çalışmaların önem taşıdığını ifade etti. Üniversite olarak sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağını yetiştirmeyi ve öğrencileri iş hayatına hazırlamayı amaçladıklarını kaydetti.
YÖK tarafından yürütülen Bilim İletişimi Projesi kapsamında gerçekleştirilen Bilim Kafe Sohbetleri, üniversite adaylarının geleceğin meslekleri, yükselen sektörler ve iş dünyasının ihtiyaç duyacağı beceriler hakkında bilgi edinmelerine katkı sağlamayı amaçlıyor. DEÜ’de düzenlenen son etkinlikte de alternatif enerji alanındaki eğitim olanakları ile sektördeki dönüşüm ve istihdam fırsatları ele alındı.