
AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, kentte son dönemde ciddi boyutlara ulaşan sivrisinek sorununa ve İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin konuya yaklaşımına sert tepki gösterdi. Belediyenin sorunu çözmek yerine “inkar politikası” yürüttüğünü belirten Kaya, “Ortada bir algı değil, vatandaşın günlük yaşamını esir alan gerçek bir sorun var” dedi.
İzmir’de yaz aylarının gelmesiyle birlikte tırmanışa geçen sivrisinek ve yakarca problemi, siyasetin de ana gündem maddelerinden biri haline geldi. AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, sosyal medya hesapları üzerinden yayınladığı videoda, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yetersiz ilaçlama çalışmalarını ve sorumluluktan kaçan açıklamalarını eleştirdi.
Daha önce de sivrisinek mücadelesindeki eksikliklere dikkat çeken bir video paylaştıklarını hatırlatan Kaya, vatandaşların yoğun şikayetlerine ve yapılan tüm uyarılara rağmen büyükşehir belediyesinin yaklaşımında bir değişiklik olmadığını vurguladı. Kaya, İzmir Büyükşehir Belediyesi Tarım ve Hayvancılık Komisyonu Başkanı’nın basına yansıyan “İzmir’de sivrisinek sorununun abartıldığı ve bu yönde bir algı oluşturulmaya çalışıldığı” yönündeki açıklamalarına sert yanıt verdi.
Belediye yönetiminin kriz anlarında sorumluluk üstlenmediğini ifade eden Mahmut Atilla Kaya, süreci şu sözlerle özetledi:
“Önce ‘sorun yok’ dediler, ardından ‘varsa da bizim sorunumuz değil’ diyerek sorumluluğun yerel yönetimlere yüklenemeyeceğini iddia ettiler. Oysa sokaklar sivrisinekten geçilmiyor; yakarcalar yaz akşamlarının değişmez misafiri olmuş durumda. Bir şehrin insanı 40 derece sıcakta sivrisinek korkusuyla evinin penceresini açamıyorsa, orada bir algı operasyonu değil, apaçık gerçek bir sorun vardır.”
Sivrisinekle mücadelenin masa başında ya da açıklamalarla değil, sahada aktif bir şekilde yapılması gerektiğinin altını çizen AK Partili vekil, durgun su birikintilerinin ortadan kaldırılması ve düzenli ilaçlama yapılması çağrısında bulundu. Belediyenin eylemsizliğini hicivli bir dille eleştiren Kaya, “Siz mücadele etmek yerine sorunu inkar ederseniz, sivrisinekler de bunu bir hizmet teşekkürü olarak anlar. Yakında sivrisinekler belediyeye teşekkür plaketi sunarsa hiç şaşırmayın; çünkü İzmir’de en istikrarlı yaşam koşullarına sahip canlılar onlar oldu” ifadelerini kullandı.
Sorumlu yöneticiliğin, sorunu kabul edip çözüm üretmekten geçtiğini belirten Kaya, açıklamasını şu sözlerle tamamladı:
“Bu sıcak yaz akşamlarında insanlar evlerinde tutsak gibi yaşıyorlarsa, o şehirde asıl sorun sivrisinek değil, sorunu görmezden gelen bu yönetim anlayışıdır.”