
İhracatta 1 milyar doları aşan ve 2 milyar dolar hedefine ilerleyen Türk organik sektörü, bu kez rotasını Asya’ya çevirdi. Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), Çin’de düzenlenen “2nd IFOAM Organic Industry & Organic Product Market Development Conference” etkinliğinde Türkiye’yi temsil ederek iki ülke arasında organik ticaretin geliştirilmesi için temaslarda bulundu.
EİB Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Mehmet Ali Işık, Çin’de organik ürün satışlarının 15 milyar dolara ulaştığını belirterek, “Bu büyüyen pazardan pay almak istiyoruz” dedi. Işık, Çin’in organik tarımda Asya’da Hindistan’dan sonra ikinci sırada yer aldığını ve küresel iş birlikleriyle stratejik bir merkez haline geldiğini söyledi.
EİB’in “Expanding Sino-Turkish Organic Food Trade” başlıklı sunumunda, Türkiye’nin güçlü tarım altyapısı, AB eşdeğer organik sertifikasyon sistemi ve “Bir Kuşak, Bir Yol” girişimi kapsamındaki stratejik konumunun iki ülke arasında yeni ticaret fırsatları yaratacağı vurgulandı.
Türkiye’nin 36 bin üreticiyle yılda 1,3 milyon ton organik ürün ürettiği hatırlatılarak, karşılıklı sertifikasyon tanıma mekanizmaları, e-ticaret kanalları ve B2B iş birliklerinin artırılması önerildi.