DOLAR
42,2451
EURO
49,1259
ALTIN
5.559,75
BIST
10.565,74
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İzmir
Parçalı Bulutlu
20°C
İzmir
20°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Açık
20°C
Cumartesi Açık
19°C
Pazar Az Bulutlu
20°C
Pazartesi Çok Bulutlu
21°C

Türk organik sektörü Çin’le iş birliklerini artırmak istiyor

Türk organik sektörü Çin’le iş birliklerini artırmak istiyor
12.11.2025 12:30
A+
A-

İhracatta 1 milyar doları aşan ve 2 milyar dolar hedefine ilerleyen Türk organik sektörü, bu kez rotasını Asya’ya çevirdi. Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), Çin’de düzenlenen “2nd IFOAM Organic Industry & Organic Product Market Development Conference” etkinliğinde Türkiye’yi temsil ederek iki ülke arasında organik ticaretin geliştirilmesi için temaslarda bulundu.

EİB Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Mehmet Ali Işık, Çin’de organik ürün satışlarının 15 milyar dolara ulaştığını belirterek, “Bu büyüyen pazardan pay almak istiyoruz” dedi. Işık, Çin’in organik tarımda Asya’da Hindistan’dan sonra ikinci sırada yer aldığını ve küresel iş birlikleriyle stratejik bir merkez haline geldiğini söyledi.

EİB’in “Expanding Sino-Turkish Organic Food Trade” başlıklı sunumunda, Türkiye’nin güçlü tarım altyapısı, AB eşdeğer organik sertifikasyon sistemi ve “Bir Kuşak, Bir Yol” girişimi kapsamındaki stratejik konumunun iki ülke arasında yeni ticaret fırsatları yaratacağı vurgulandı.

Türkiye’nin 36 bin üreticiyle yılda 1,3 milyon ton organik ürün ürettiği hatırlatılarak, karşılıklı sertifikasyon tanıma mekanizmaları, e-ticaret kanalları ve B2B iş birliklerinin artırılması önerildi.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.